Okostelefonról vezérelhetjük lakásunk infrafűtését. Az egyszerű mobilaplikáció lehetővé teszi, hogy minden lakóhelyiségben beállítsuk a kívánt meleget. Az infrahang vezérlésű termosztát opcióit és a fűtőtest működését mobiltelefonról irányíthatjuk és ellenőrizhetjük a nap minden pillanatában, valós időben. Ez az alkalmazás ma már természetes, akárcsak a mobilmarketing és az üzenetküldés, de…
A vezetékes telefontól a az infra mobilapplikációig
…De a régi szép időkben, amikor Magyarországon évekig kellett telefonszámra várni és gyakorta csak “a jobbaknak” jutott, nem igazán lehetett a telefont vállalati részről marketingcélokra felhasználni. A világ boldogabbik felében azonban a reklámcélú telefonhívások már a 30-as években divatban voltak, de még nem öltöttek nagyüzemi méreteket. Az viszont nem volt ritkaság, hogy egy-egy szolgáltató, üzlet, étterem egy munkatársát megbízták: telefonálja végig az ügyfeleket és újságolja el, mit lehet rendelni, venni, enni éppen kedvezményesen, vagy milyen infra termék milyen áron érkezett a boltba az imént – de máris fogyóban van.
Ám az igazi telefonos marketing kialakulására várni kellett a hatvanas évekig, és akkor is a politika vitte tömeges szintre. Ismeretes, hogy Kennedy választási kampányában már szerepet játszott a telekommunikáció, egy külön megbízott ügynökség behízelgő hangú hölgyalkalmazottjai napi 12 órában hívták a telefonkönyvből a választópolgárokat Kennedy politikai erényeit ecsetelve.
Kisvártatva megszületett az automatikus telefonhívások ötlete is a kereskedelmi szférában bizonyos Malcolm O’McBrian üzletember jóvoltából, ő merészelte először megkockáztatni, hogy az egyoldalú kommunikációval esetleg negatív hatást is kiválthat, és a potenciális vásárlókat megzavarja, ha rájönnek, hogy egy a magnó beszél hozzájuk és hiába kérdezik… Kevesebb nyájas hősugárzó hang, több infrapanel-vevő.
Az áttörést természetesen a mobiltelefon elterjedése jelentette. Hogy az SMS üzenet hatásosabb a hanghívásnál, az nem derült ki azonnal, sokáig itt is az élőhang varázsában bíztak, mígnem kiderült, hogy a személyes és személytelen között félúton kell keresni a megoldást. A hanghívás túl tolakvó, gyakran rossz időben érkezik, a televíziós reklám meg túl személytelen, nem érzi senki, hogy épp őt szólították meg. Az SMS-nek viszont személy szerint ő a címzettje, viszont akkor olvassa el, amikor akarja, például este az elektromos kandalló mellett, és minden kényszer nélkül, anélkül, hogy egyetlen kínos percet is okozna, eldöntheti, hogy reagál vagy nem, hogy törli vagy sem az üzenetet – és vásárol vagy nem infraterméket webáruházból. Kiderült, marketingcélokra épp az ilyen üzenet az ideális.
A kilencvenes években aztán ennek is megszületett, majd a kétezresekben tökéletesre fejlődött a technológiája. Az üzletláncok, országos cégek, pénzintézmények, szervezetek, pártok akár milliós számban is hívhatják a célközönség tagjait megfelelő szoftver- és hardvertámogatással: ehhez persze nemcsak a telefóniának, hanem a számítástechnikának és az internetes technológiának is nagykorúsodnia kellett.
Online Gateway: laptopról mobilra
Mi magyarok büszkék lehetünk arra, hogy az online service szolgáltatások közül az úgynevezett Gateway üzenetküldő rendszer kidolgozásában Kjolb Aladár programozó matematikus is részt vett. A módszer lényege, hogy címlista alapján számítógépes adatbázis készül, és egy nagy teljesítményű szerverről ez alapján az interneten keresztül közvetlenül a mobilhálózatra továbbítódik az üzenetek tömeges száma. Kapacitástól függően néhány perc alatt több tízezer SMS küldhető szét.
Az okostelefonok megjelenésével a dolog még hatásosabb lett. Ma már szinte minden üzletláncnak, szolgáltatóhálózatnak, intézményrendszernek van saját mobilapplikációja, ezek lehetővé teszik, hogy a telefonra érkező üzenetek ne csupán a 160 karakternyi száraz szövegben merüljenek ki, hanem az alkalmazás segítségével információk sokaságához jusson hozzá a vásárló, miután a kampány-SMSt megkapta és megnyitotta.
Vásárolsz egy infrarendszert – ingyen kapsz mobilalkalmazást
A legjobb budapesti infrapanel-webáruház például lehetővé teszi vásárlói számára, hogy okostelefonukra olyan mobilapplikációt telepítsenek, amely segítségével nemcsak vezérelhetik az indrasugárzókat, hanem termék ajánló marketinganyagot is kapnak készülékökre az új termékekről, fejlesztésekről.
A GSM-technológia és később az okostelefonok elterjedésével a tömegesen küldött SMS kézbesítés után a megfelelő mobilapplikáció segítségével kiegészítő információk tömegéhez juttatja az ügyfeleket például az energiatakarékos elektromos fűtés lehetőségeiről és a kültéri teraszfűtés előnyeiről Budapesten.
Kulcskifejezések online tartalomkereséshez:
- Mobiltelefon és direkt tartalommarketing
- Okostelefon generációk – mobilmarketing kampány
- Telefonos kampány, mobil marketing megoldások
- Teraszfűtés infrapanel hősugárzókkal
- Infratermékek ára Ukrajnában és Magyarországon
- Webáruház ajánló honlapjának optimalizálása – SEO
- Betelefonálós marketingtől a mobilhirdetésekig
Visszajelzés:Infrafűtés vezérelése okos...
Visszajelzés:Infrapanel fűtés: Arvisura fűtőpanel. Napelem infrafűtéshez
Visszajelzés:Kávézó az infrafűtésű teraszon. Berendezések. Teraszfűtés